MoneyMonk zet eerste stap in Robotic Accounting: geautomatiseerd banktransacties verwerken in je boekhouding

MoneyMonk geeft gebruikers slimme boekingsvoorstellen bij het verwerken van banktransacties.

25 MEI 2016, UTRECHT, VONDELLAAN 12
Duizenden klanten wisten al de weg te vinden naar MoneyMonk. Om onze klanten nog slimmer en efficiënter te kunnen laten boekhouden heeft MoneyMonk haar eerste stap gezet in Robotic Accounting. Klanten van MoneyMonk krijgen nadat zij hun bankafschriften hebben geïmporteerd geautomatiseerd een boekingsvoorstel bij hun banktransacties.

Robotic Accounting betekent dat technologische ontwikkelingen de komende jaren gaan zorgen voor een revolutie in geautomatiseerd boekhouden.

Het handmatige boekhouden, waarbij de gebruiker zelf moet nadenken en handelingen moet verrichten, gaat plaatsmaken voor geautomatiseerd boekhouden op basis van Business Intelligence en Machine Learning.

In aanloop naar deze technologische veranderingen heeft MoneyMonk haar eerste stap gezet richting geautomatiseerd boekhouden met Machine Learning bij het verwerken van bankafschriften en banktransacties.

Duizenden klanten wisten inmiddels de weg te vinden naar MoneyMonk. Om onze klanten nog slimmer en efficiënter te kunnen laten boekhouden heeft MoneyMonk haar eerste stap gezet in Robotic Accounting.

Gebruikers van MoneyMonk krijgen nadat zij hun bankafschriften hebben geïmporteerd geautomatiseerd een boekingsvoorstel bij hun banktransacties.

- In- en verkoopfacturen kunnen automatisch worden herkent en verwerkt
- Incasso’s worden op basis van o.a. rekeningnummer en omschrijving herkent

MoneyMonk geeft hierbij de gebruiker een boekingsvoorstel. De gebruiker hoeft het boekingsvoorstel alleen maar te accepteren waarna MoneyMonk de banktransactie automatisch boekt en verwerkt in de administratie van de gebruiker.

Jasper Horstink, oprichter en eigenaar van MoneyMonk licht toe:

Gebruikers die consistent ‘fout’ boeken krijgen door onze slimme boekingsvoorstellen een beter beeld van hoe en waarop ze moeten boeken. Zij hebben daardoor hun administratie beter op orde en besparen daarmee ook nog eens véél tijd!".

Ook slimmer en sneller boekhouden?
Start gratis via onze website.

"Wat we vaak zien is dat gebruikers op dezelfde wijze boeken. Zij boeken consistent ‘goed’ of consistent ‘fout’. Het grote voordeel voor de klant van onze Machine Learning Module is dat deze grote hoeveelheden data analyseert. Hierdoor krijgt de gebruiker de meest optimale zekerheid dat het boekingsvoorstel correct is. Gebruikers die consistent ‘fout’ boeken krijgen door onze slimme boekingsvoorstellen een beter beeld van hoe en waarop ze moeten boeken. Zij hebben daardoor hun administratie beter op orde en besparen daarmee ook nog eens véél tijd!" Jasper Horstink